Ceritera Si Dia <3
Home Owner Websites Others
Welcome!

Hover the image :)




Tagboard!


Past

  • Thank you so much my sis :)
  • Beloved .
  • buat renungan .
  • A Sunday
  • a day to rest .
  • Wanita Solehah
  • Seminar berakhir~
  • Seminar PMR
  • penantiam penuh kesabaran
  • An engagement.

  • Credits!

    Basecode: Dilla Eyra
    Some help:   
    Edited by: Little Faa


    QUARTET


    Semalam, aku iftar ngn kak long kat luar . Otw pegi Restoran Kita, kak long bg novel QUARTET kat aku . Kak long mmg pernah ckp psal penulis Saidatul Saffa ni, tp aku wat tak heran je, sbb aku hati aku ni minat Hlovate ngn RAM (Ramlee Awang Murshid) je . Tapi, dah orang bg kan . Ambek jela. And sllunya kak long punye citarasa mmg serasi ngn aku as kitaorg lahir di bulan yg sama . Plus, kak long pon mcm bad mood je smlm.. tu xnk kata ape2. satni, terspoilkan lg mood dye, x psl2 aku kne tinggal tepi jalan tu . Hehehehe, jgn marah kak long. Kidding.

    lepas mengadap internet smlm, aku pon start bce . come on, Faathimah lah . x kn x kenal? pntg dpt novel.. mmg layan smpai abes laa . Tapi, smlm aku bce sekerat je. Sekerat lagi aku habiskan baru je kejap td kat Masjid Negeri ni . hehehe .

    Kesimpulannya?

    Aku dah mula jatuh hati ngn Saidatul Saffa . Ops... silap pulak . Aku terjatuh hati kat penulisan Saidatul Saffa. Hehehehe . Ape aku nk cakap? Penulisan dye simple, santai.. tapi penuh berhikmah sbb byk selitkan quotes, ayat2 quran . Kiranya, sesuai ngn zaman skrg ni la . Yelah, time skrg boleh ke nk dakwah direct? mne boleh.. ada cara2 nya. Salah satunya dr bidang penulisan lah . Aku pon tersentuh ble baca Quartet ni. Mujur x nangis je. But straight la, sbnrnya aku x tumpu pon, bce gitu2 je . ish2, menyesal pulak.. hahaha . tapi x pelah, nnti aku ulang bce lain k?



    Perlu ke untuk aku bgtau psl Quartet? Cukup lah untuk aku ckp pasal seorg perempuan bernama Rumaisa aka Misa yg hidup di Kota Madison . Dia perempuan biasa, mudah jatuh cinta . Tapi tiap kali tu lah yg dye akn kecewa.. sampai lah satu kejadian yg menimpa dye, dan buat dye sedar something yg sangat meaningful dlm hidup dye.. smpai dye jumpa Inche Insyinyur Phon Nyiur ! hehehe . selebihnya, beli dan baca sndiri k?

    A lot of thanks to Kak Long . Betul ape kak long cakap, I have got something from this book ! ^^


    Labels: ,