Ceritera Si Dia <3
Home Owner Websites Others
Welcome!

Hover the image :)




Tagboard!


Past

  • Sekadar Pekongsian :)
  • Tips : Planning
  • Buat Abang Tersayang...
  • Budak-budak tak reti membaca?
  • Mistakes.
  • Wordless Thursday
  • Good night.
  • Hari Cuti
  • Seminar Again
  • Its all about..

  • Credits!

    Basecode: Dilla Eyra
    Some help:   
    Edited by: Little Faa


    tolong parents. ape class ?

    Selamat malam semua :)

    First, aku nk ucap terima kasih sangat2 pada yg sudi singgah blog aku yang x seberapa nihh. Tambah2 yg tlg follow tu . HAHA, thanks banyak2 ye. Later aku pegi terjah blog korg lak. Sekarang ni aku busy cket la, byk keje yang kne settle. X smpt nk blogwalking sana sini. Pukul 4 pg nnti aku dah kne bertolak dr ipoh ke Langkawi. Penat woo. Tapi malam ni x boleh tido awal, ade projek. Tp yg lain kne tido awal ye, hrp maklum ^^

    Aku nk share somethin ngn korg sbnrnya :D td aku pergi dkt pasar malam. Ohho, byk sgt org. Sbnrnya jrg pegi pasar malam hari jumaat, sllu pegi hr rabu je. Tapi disebabkan hari ni x masak, abah pun decide nk beli mee goreng kat pasar mlm tu. Ade sorg pakcik ni masak, mmg marvellous lah kn. Nak dijadikan cerita, tga2 jln smbil cuci2 mata, aku nmpak lah seorg budak lelaki ni beruniform skola, tlg mak dye menjual dkt pasar malam tu. Ouhh, sangat sweet lah. nmpk hensem .^^ ehh, kluar tjuk pulak =.=""



    ni gmbr hiasan je :D

    Ape yang aku nak sampaikan dkt sini? Sbnrnya aku nk cakap, skrg ni susah lah nk tgk anak2 muda tmbh2 lelaki nk tolong parents dye menjual. tmbh2 dkt pasar2 malam mcm tu. sbb org muda skrg ni kan bajet-bajet sikit. termasuk aku lah tu.

    kata mereka : beb,  ape class tlg parents menjual? kt pasar2 mlm pulak tu ! malu seyh member2 tgk. hilang lah macho aku.

    kata mereka juga : eeii, taknak arr aku. kalau budak2 perempuan tgk nnti, hbes durg reject aku. ye arr, mak bapak jual kt pasar mlm je. huh !

    ishhh3. banyak remaja sekarang ni lebih pentingkan imej mereka. malu lahh, ape lahh. padahal duit yg durg gne tu lah hasil susah payah parents durg bekerja walaupun just jual ikan kat pasar. bersyukur lah beb, kalau durg x keje korg nk makan ape? sape nk bayar sgala yuran2 korg tu? watpe nk malu kan . cbe korg pikir, kalau xde parents korg yg jual ikan, spe nk supply ikan? ishh3. lagi satu, bersyukurlah sbb durg cari rezeki guna cara yang halal, bukannya dengan cara yg haram. btul x?

    aku nk cakap, mmg aku respect arr dgn org2 yg rajin tolong parents durg. Yelahh, aku pun malas gak . Tp durg ni, balik2 skolah dah kne tolong parents. kenkadang smpai malam. Balik2 kne settle homework. Tak cukup dgn tu, mungkin kne buat sgala2 kerja rumah. Tambah2 ada adik2 yg kne jaga. adoiii, mmg tension sungguh. Dugaan =.="" tp durg ni mmg hebatt lah kan sbb boleh buat sgala perkara ni.

    sllunya mereka inilah yg hebatt dalam pelajaran. walaupun busy dgn sgala urusan2 lain, tapi dpt straight A. nak tau knp? pertama skali aku mmg yakin lah sbb doa parents mereka. parents mana yg x terharu bila ada anak baik macam ni? bukan nk ckp parents lain x doakan. tapi, aku nk ckp betapa si anak2 ni sanggup berkorban untuk kesenangan kluarga mrk. berbanding dgn anak2 lain yg just bersenang-lenang shj tp x pikirkan btp susah payahnya parents mrk. bila mak ayah redha, insya-Allah kita akn beroleh redha Allah juga. Betul tak ?

    Ini pendapat aku. Apa pendapat korg ? :)

    Labels: , ,