Ceritera Si Dia <3
Home Owner Websites Others
Welcome!

Hover the image :)




Tagboard!


Past

  • Hari Cuti
  • Seminar Again
  • Its all about..
  • Quotes
  • Wisdom Words
  • Aku Cinta Allah
  • Ulser
  • QUARTET
  • Thank you so much my sis :)
  • Beloved .

  • Credits!

    Basecode: Dilla Eyra
    Some help:   
    Edited by: Little Faa


    Good night.

    Sebenarnya aku dah off pc tadi, tapi tetiba berhasrat nk onn blek sebelum aku kemas bilik + basuh baju. Rasa keinginan membuak2 nk dgar lagu Mengemis Kasih by Raihan. Malam ni sayu, aku un tak tau kenapa. Rasa mcm dah lama x muhasabah diri, kn ? sibuk sangat dgn duniawi, smpai ukhrawi pun tak terjaga. Tulah manusia, sllu lupa dan alpa dgn nikmat yg Allah bagi.

    "Tuhan, dosaku menggunung tinggi,
    Tapi rahmatMu melangit luas.."

    Everybody make mistakes tak terkecuali aku. Sejak masuk form 3 ni, terasa sangat yg aku byk ikut nafsu. iskk iskk iskk. blaja pun mcm nak tak nak je. keje nk enjoy je. huhu. dulu time f1 sllu nanges, tp thun ni jarang sangat. klu nges pun bkn sbb takut dosa, tapi lebih kpd x larat nk menanggung masalah. hmmm, semalam time aku kms2 fail, aku terjumpa surat yg Ustazah Khairol bg. Surat tu adlh blsn Ustazah ble aku mintak nasihat dye awal thun ni. Dan setiap kali aku bce surat tu lah aku akn menangis. ustazah mmg pndai menyentuh hati anak2 muridnya. Ya Allah, lindungilah dia.

    Sebenarnya, aku amat mengharapkan keampunan Allah terhadap dosa2 yang aku lakukan.
    Aku amat mengharapkan rahmat dan berkatnya dalam kehidupanku.
    Aku benar2 ingin menjadi seorang hamba yang mentaati suruhanNya,
    seorang anak yang solehah,
    seorang wanita yg terpelihara.

    Lately ni banyak dengar berita pasal budak skolah menengah dah hamil. Aku takut sangat kalau aku akan terjebak dgn benda2 mcm ni. So mulai hari ni, aku nak buat satu perubahan. Aku nak jadi solehah. Aku nak jadi wanita terpelihara. Aku nk didik diri aku,

    Sama2 melakukan perubahan ke arah kebaikan. Moga Allah redha :')

    Sebaik2 org yg berbuat dosa itu adlh org yg bertaubat :)

    Labels: