Ceritera Si Dia <3
Home Owner Websites Others
Welcome!

Hover the image :)




Tagboard!


Past

  • Rasa Sakit bila Disakiti
  • Part 2 : Langkawi Trip
  • Part 1 : Langkawi Trip
  • tolong parents. ape class ?
  • Sekadar Pekongsian :)
  • Tips : Planning
  • Buat Abang Tersayang...
  • Budak-budak tak reti membaca?
  • Mistakes.
  • Wordless Thursday

  • Credits!

    Basecode: Dilla Eyra
    Some help:   
    Edited by: Little Faa


    Entry Makan pada Hari Raya AidilAdha

    Assalamualaikum :)

    Rasanya x terlambat lagi aku nk cakap selamat hari raya aidiladha , maaf zahir dan batin ! Rasanya x salah kalau kita singkap balik sejarah di sebalik hari raya korban ni kan ? banyak manfaat yg kita dapat daripada pengorbanan Nabi Ibrahim yang sanggup menyembelih putera kesayangannya demi menurut perintah Allah S.W.T. Betapa Nabi Ismail rela untuk disembelih atas taatnya dia kepada Dia Yang Esa. Agak2, sanggip ke kita nk sembelih anak kita? Aku sendiri pun semacam x rela. Yelah, penat2 mengandung 9 bulan 10 hari, nk lahirkan tu dah bertarung dgn maut. Tiba2 kne sembelih anak kita pulak. Ishhh3, x tau nk ckp macam mana kan.

    Apa yang specialnya raya tahun ni? Aku rasa sejak aku dah jd anak dara pingitan ni dah lama dah x pegi tengok2 sembelih kat surau sebelah rumah aku ni. Maklumlahh, segan punya pasal. Aku usha dr tingkap rumah sajalahhh. Raya tahun ni mak masak special tau. Mak aku buat mee rebus kesukaan kitaorg satu family. Aku dah tmbh 3 mangkuk hari ni. HAHAHA. dahsyat sungguh. Tu pun abh aku komplen x sdp. Maybe sbb mak dah lama x buat kan, maklumlah, PKHEM busy je memanjang. Alahaii makk, cepat lah pencen ye :D boleh memasak sepenuh masa. HAHA.

    Hari ni jugak aku hbeskan masa dgn menonton movie. Giler betul, dah lah ponteng sembahyang raya. Opsss, bukan sengaja tau. Tiba2 pagi td kene cirit birit lak. Masalah sungguh. Last2 kne tolong kak ngah kat dapur. Huhuhu, kne blaja masak sungguh thun ni :( hmmm, aku tgk cerita Libas. Boleh lah tahan bestnya, ade Rosyam Nor :D Sangat smart. Rasa mcm dah jatuh cinta dgn Rosyam Nor mcm mana aku jatuh cinta dgn Mawi dlm cerita Jin Notti. Haha. Ape2 pun x boleh lawan Amir Khan dlm cerita 3 Idiots :D sgt best.

    Lepas tu aku kluar dgn kakak kakak kakak aku pegi JJ, beli hamper baby untuk jiran sebelah rumah aku. Bru bersalin anak lelaki, alhmdulillah :) nama dye Mohd Firdaus. Nak book? Pegilah book awal2. hehehe. Sebenarnya aku nk pegi potong jeans aku yg pnjg gler, tp kedai x bukak pulak raya ni. Ishhh3, redha jelah ye. Huhuhu. Pastu dkt JJ tu my kakak kakak kakak tu pun share duit pegi beli Big Apple. Whooaa, lama x makan tau. Aku ambek Say Cheese je. Heeeee. Maklum lah, aku ni mmg gila cheese.



     

    hah, aku sgt adore dgn Alien (hujung kiri yg fully chocolate) dan Say Cheese (hujung kanan atas)
    seriuss, mmg sedap gila2 . x rugi tau hbes kan rm20+ untuk 12 donut wlupun x de dapat free mcm Dunkin Donuts. HAHA. kteorg jalan2 cuci mata je kat JJ tu. bukan watpe pun selain drpd tu. heeee.

    psssttt . kakak kakak kakak aku td buat puff lova kali kedua. Hah, puff lova tu ape? Korang search sndiri lah dekat cik google ye. Nama mcm pelik, tp rse dye... perrgghh, SUPERB ! sedap gila. first try smlm mcm hangit. Hari ni punya so far x lah sehangit smlm. Haha. Malam ni mak aku buat kuih seri muka pulak. Ish3, rjin bebenornya msk banyak hri ni. HAHA. 

    psttt lagi . bas pukul 7.15 ptg td, now dah smpai Ipoh dan tgah lepaking dgn kengkawan. Hve a nice day yup? sorry sbb tinggi suara td. not in mood. lenkali buat perangai lagi okay?? ^_^"" taknak cakap ape2 dahh. dye sahaja yang betulnya . bla bla bla. suka hati lah ye.

    okayy, aku dah menguap utk kali ke seratus satu satu kali. babai, jumpa esok. komputer ting tong =.= "




    Labels: ,