Ceritera Si Dia <3
Home Owner Websites Others
Welcome!

Hover the image :)




Tagboard!


Past

  • Benarkah Ini Jalan Yang Aku Pilih?
  • Chillin Out at JJ
  • The Presents That Wonderful
  • Cerita Hari Isnin
  • KASEH di Gua Tempurung
  • Tentang Cinta
  • Coming Back
  • 10 Things
  • Penat tapi BERMAKNA !
  • Off to camping ~

  • Credits!

    Basecode: Dilla Eyra
    Some help:   
    Edited by: Little Faa


    Tips : Love Long Distance


    Apakah maksud Love Long Distance? Dalam Bahasa Malaysia dikenali sebagai "Cinta Jarak Jauh". Bagi siapa2 yang tak cukup kuat untuk mengalaminya, aku nasihatkan berhenti. Kalau rasa diri tu dah mampu sangat, silakan. Thats all. Tak perlu cakap banyak kan. So, inilah tips2 nya ^_^

    1. Kepercayaan dan Kesetiaan

    Kedua-dua ini perlulah seiringan supaya dapat mengekalkan sesebuah perhubungan. Kerana kepercayaan itu tidak berguna sekiranya tidak ada kesetiaan. Dan kesetiaan tidak akan berguna tnpa kepercayaan. Ini disebabkan tanpa kepercayaan akan timbullah anggapan2 negatif terhadap si dia. Believe me, if someone really-really love you, he/she will never think negative about you, because they trust you <3

    2. Memahami dan Jujur

    Anda harus dan wajiblah memahami si dia. Maksud faham di sini membuka erti kata yang luas. Contohnya; jika si dia tidak gemar diganggu ketika sibuk/bersama kawan2 maka hormatilah keputusan dia. Selagi anda belum menjadi yang sah buat si dia, dia masih berhak untuk melakukan halnya sendiri. Yang pasti, anda perlulah jujur dgn si dia. Jujur dalam setiap aspek, kerana anda perlu meluahkan apa yg anda patut luahkan. Bukan hanya dipendam :)


    3. Jaga Komunikasi


    Penjagaan komunikasi itu penting. Apa yang aku maksudkan, anda haruslah pandai dalam mengendalikan perbualan. Tanyalah khabar si dia, bagaimana harinya. Dan jangan lupa untuk menceritakan keadaan anda. Tidak perlulah bergaduh untuk benda yang remeh temeh, terutama bg mereka yg jarang berhubung. Ini hanya akan membuang masa anda. Seriously.

    4. Luahkan Apa di Hati


    "I love You" a day keep the pain away.

    Sesetengah orang akan menjadi resah sekiranya tidak mendapat khabar berita dari orang yang tersayang. Adakah anda begitu? maka kirimlah khabar anda pada si dia. Satu mesej pun tidak mengapa, kerana si dia akan amat menghargainya. Tak percaya? Cubalah sendiri :)

    5. Doa



    Apa2pun, serahkan semuanya pada yang memberi cinta. Tidak salah untuk jatuh cinta, yang salahnya cuma bagaimana kita mengendali cinta. Teruskan berdoa agar mendapat apa yang terbaik untuk diri kita. Di samping itu, jangan lupa untuk mempersiapkan diri kita untuk melangkah ke alam rumah tangga. Nk yg soleh, kena jadi yg solehah. Nk yg solehah, kena jd yang soleh. Kenalah give-and-take kan? Hihi.

    Thats all from me. Ini sekadar basicnya sahaja. Yang lain pandai2 sndirilah kan. Yang mazmumah tu harus dan wajiblah untuk dielakkan. Ambil yang baik2 sahaja. Tidak perlu untuk serabutkan kepala dengan benda2 yang negatif. Itu hanya akan membuatkan kita lebih "sakit" di dalam. Percayalah, anda mampu mengubahnya :)

    credit to : Blog The Other Khairul (edited)


    Labels: ,