Ceritera Si Dia <3
Home Owner Websites Others
Welcome!

Hover the image :)




Tagboard!


Past

  • Entry Sengal
  • Entry Makan pada Hari Raya AidilAdha
  • Rasa Sakit bila Disakiti
  • Part 2 : Langkawi Trip
  • Part 1 : Langkawi Trip
  • tolong parents. ape class ?
  • Sekadar Pekongsian :)
  • Tips : Planning
  • Buat Abang Tersayang...
  • Budak-budak tak reti membaca?

  • Credits!

    Basecode: Dilla Eyra
    Some help:   
    Edited by: Little Faa


    Buat Candidate SPM


    Selamat malam semua !

    Wahhh waahhh . SPM lg 2 hari, 14 November 2011 . Para pelajar tingkatan 5, bagaimanakah persediaan anda? Dah khatam dah sgala buku teks ? Buku latihan yg korg beli mcm nk buat exercise 100 soalan sehari tu dah siap ke ? heeee. saja nk kondem2 korg . tinggal dua hari je lagi, gila lah kalau aku suruh korg pegi khatam kan semua buku . karang time spm mangkor pulak jd nya. betui dak ?

    Ape2 pun, sebenarnya aku nk ucapkan good luck je kat korg . X kesah la yg ambek kejuruteraan elektik ke, sas ke, sains ke, akaun ke. Semua nya aku doakan baik2 shj. Ingat, Allah pernah berfirman, dalam kesulitan itu ada kemudahan.. banyak kan bertawakal pada Allah. bce bismillah sblum start paper.. Kalau ade soalan susah tu bce je alam nashrah banyak2 kali. Moga Allah mempermudahkan . Ape2 pun banyak kan lah pergantungan dekat Allah, sbb yg nak bg natijah tu Dia jugak.

    Sebenarnya aku pun dah rasa debaran nk SPM. Chewahhh, bajet kau. ya ya ya, aku pn bru lepas ambek PMR kan . Kalau kat MATRI, SPM was like Sijil Padang Mahsyar dan aku pulak gelarkan PMR tu sebagai Penilaian Mahsyar Rendah . Fuhhhh, punya lah gempak. Rasa mcm mmg x nk main2 time ambek PMR or SPM. tp bdk2 matri tu mmg rajin tau. termasuk aku. smpai malam2 pun tido dgn buku2. bangun2 pun lepas mandi terus buat latihan, smpai x tido aku. Haha, okayy. aku tipu.

    Actually aku pn bukan pandai mne. Time dapat result trial pmr pun sedih sbb menurun. ramai kawan2 yg banding kan aku dgn A, B, C, D dan abjad2 yg lain. sedih tau, terasa aku. sobb sobb T.T tapi dah lama2 jd mcm alah bisa tegal biasa. ahh, persetan kan mereka. bhahahaha *evil laugh* kalau aku sedih2 pun bknnya durg nk tolong aku. so aku lah yg kne sedar sndr dan mula belajar, belajar, dan belajar. tak gitu ? kakak aku sllu ckp, kalau org x boleh kuatkan kita, ktelah kne kuat sndr. Anggap je deme mcm badut x bertauliah . hahahahaha.

    Dan aku pun sbnrnya bru abes salin jadul SPM thun 2011. ehh, utk sape? untuk aku lah, nama pun aku yg salin kan. bukannya aku yg nak ambek exam, tp juz utk pengetahuan diri sendiri utk tidak mengganggu mana2 pihak yg tgah ambek exam pd hari2 yg berkenaan. Yelahh, SPM sebulan kott, tp bukan tiap2 hari ade paper. ade masa boleh enjoy jugak . ekekeke . tambah2 skolah2 kat pekan ipoh tu. karang , lepas abes paper trus kome ke ipoh parade tgk wayang ye ? macam lah teman x tau.. HAHA !

    Last aku nak cakap, buat exam elok2. jgn tido dalam dewan. nnti jd mcm kes kawan aku tertido time paper bm time trial . huh, mujur trial je tau ! =.=" do the best okayy ! :) okayy lah, nak tido ni . babai, assalamualaikum dan jmpe lg nnti.

    enjoy reading ;)

    Labels: ,