Ceritera Si Dia <3
Home Owner Websites Others
Welcome!

Hover the image :)




Tagboard!


Past

  • Entry Makan pada Hari Raya AidilAdha
  • Rasa Sakit bila Disakiti
  • Part 2 : Langkawi Trip
  • Part 1 : Langkawi Trip
  • tolong parents. ape class ?
  • Sekadar Pekongsian :)
  • Tips : Planning
  • Buat Abang Tersayang...
  • Budak-budak tak reti membaca?
  • Mistakes.

  • Credits!

    Basecode: Dilla Eyra
    Some help:   
    Edited by: Little Faa


    Entry Sengal

    Assalamualaikum :)

    Hari ni aku nak cakap pasal sesuatu. Sesuatu yang pasti ada dlm fikiran semua perempuan yang ada. Ecehhhh. Tentang apakah ? Jeng jeng jeng. Sebenarnya aku terdetik nak buat entry ni bila ade contest dkt fizgraphic.com . mula2 mmg nak join ! tapi tgk2 dah tamat tempoh :( sedih2. tapi xpelahh, aku ttp jugak nk buat entry tntg Lelaki Idaman Aku :D

    1. Kuat pegangan agama

    Yeahhh, inilah yang paling penting. Sebabnya, aku nak hidup dgn si dia smpai hujung usia aku. Sebagai seorang ketua keluarga, dia kena ada ilmu untu membimbing aku. Maklumlah, aku ni pun bukannya jenis solehah sngt kan. Jadi aku harap dia mampu untuk membimbing aku. Aku nak bersama dia bukan sahaja di dunia ni, tapi di Jannah juga. Insya-Allah.


    2. Menerima seadanya

    Sebagai seorang manusia yang lemah dan mempunyai banyak kekurangan, aku nak dia menerima aku seadanya. Yelahh, aku ni x secantik Lisa Surihani. Aku pun x kaya mcm Bill Gates. Aku xnk dia lebih cintakan kelebihan aku. Why? Sebab, kalau dia cintakan kelebihan aku, nnt bila nmpk kekurangan aku dia akn bencikan aku. Aku xnak dia mengharpkan ape2, tp walauapapun aku ttp akn cuba menjadi yg sempurna utk dia. Kalau agama okayy, percayalah. yang lain pun akan turut okay !

    3. Memahami

    Sekarang ni kebanyakan lelaki x faham sgt perempuan. Yelahh, asyik ikut ego diri sndiri je. Kenkadang merajuk mengalahkan perempuan, asyek perempuan je yg kena beralah. Its not fair lah kan? Thats why aku harap yg aku akn dapat seorang lelaki yg memahami aku. Tambah2 aku ni seorg yg sensitif. Tapi aku ni bila dah start suka, aku suka betul . HAHA, lari tajuk pulak.

    4. Berwibawa / Bakat Kempimpinan


    Sebagai seorang ketua rumah tangga wajib lah ada benda ni kan? Sebab, dia yg kena control keluarga dia. Contohnya macam kem komander. Dia kena tahu apa tugas dia sbg kem komander, dia kena tahu mcm mana nak tarik anak2 buah dia. Dia kena tahu macam mana nk mendisiplinkan anak2 buah dia. Itulah yg penting.

    5. Jimat-Cermat


    Ni sampingan ye. Disebabkan aku ni seorang yg boros maka aku perlukan orang yg pandai berjimat cermat. Yang boleh kontrol perbelanjaan aku. HAHAHA. Walaupun bakal suami aku tu engineer ke, lecturer yg bergaji banyak. Tapi dia kena pandai kontrol aku. Sekian :)

    6. Setia

    Aku taknak ada orang lain dalam rumah tangga aku. So aku nak dia ni setia. Walaupun dia ni banyak peminat ke, hape ke. Dia tetap kena belajr utk setia. Aku tak kesah dia nk kawan dgn seribu perempuan sekali pun. Tapi dia mestilah tahu batas2 nya dalam bergaul . Itu sahaja.

    7. Pandai Bahagikan Masa


    Bahagikan masa untuk apa? Semestinya antara kerja dan keluarga. Sebabnya, aku paling pantang kalau aku mesej x berbalas dgn alasan dia sibuk ! ohh, sangat lah tak bermoral. Para lelaki, tolonglah faham. Silalah hantar walaupun sebuah mesej walaupun anda busy teramat. Bukannya nk berkepit 24 jam. Mesej x henti. Tapi silalah hantar msg mengkhabarkan berita anda perempuan tak risau.  Tolonglah ya.

    8. Bertolak-ansur


    Dalam keluarga mestilah ada sikap bertolak ansur untuk membina masyarakat yg bermuafakat. Contohnya, segala kerja rumah mcm basuh pinggan, kemas rumah, takkan nk harap kat isteri je kan? Apa salahnya kalau suami tolong . Meringankan beban, cepat sikit kerja habes. Betul tak ?

    9. Kawal Emosi


    Paham2 lah. Kawal emosi tu mcm mne. Kalau tengah bergaduh takkan dua2 nk jd api? Sorg kenalah jd air. Kan kan kan ?? 


    Apa guna kita bertengkar,
    Suami isteri harus bersabar.. <-- tetibe pulak.


    10. Sedap Dipandang


    Ni yang penting x penting jugak. Walaupun x hensem, tapi biarlah sedap dipandang. Walaupun depan mata orng lain x hensem, biarlah depan mata aku je hensem. Karang kalau hensem sangat payah pulak. Semua nk tengok. Ish ishh ishh. 

    Thats all from me. Sejak jd suri rumah sepenuh tangga ni busy cket. Hari ni aku buat pancake. Rasa dia dah okayy, cuma bentuk je kureng. HAHA. xpe, mak aku kata measak ni semua orang pandai. Just berani atau tak je nak try . Have a happy reading :)

    psstt. sape ada ciri2 kat atas ? boleh laa roger2 aku. hahahak.

    Labels: ,