Ceritera Si Dia <3
Home Owner Websites Others
Welcome!

Hover the image :)




Tagboard!


Past

  • Entry Bergambar : Lebaran 2012
  • Salam Aidil Fitri
  • Warkah Buat Blog
  • Happy Birthday To Her
  • Tips : Love Long Distance
  • Benarkah Ini Jalan Yang Aku Pilih?
  • Chillin Out at JJ
  • The Presents That Wonderful
  • Cerita Hari Isnin
  • KASEH di Gua Tempurung

  • Credits!

    Basecode: Dilla Eyra
    Some help:   
    Edited by: Little Faa


    Salahkah Menjadi Matang?

    Hello my dear readers :)


    Satu hari di meja makan .

    Abang : Mak, nak tau tak? Tadi abang pegi beraya dengan adik kat rumah kawan abang. Kawan abang tu cakap adik dah umur 20 tahun! Padahal baru 16 tahun. Matang sungguh muka dia.

    Emak : (Gelak)

    Adik : Biarlah, adik tak kisah pun. (muka selamba) Abg tu muka tak matured, tak boleh kahwin lagi.

    Abang : Dah tu, adik boleh kawin la ?

    Adik : Boleh , sebab adik dah matured. Tak macam abang. HAHA XD

    **********************************

    Matang. Apa itu matang? Matang ialah apabila kita boleh fikir sesuatu itu secara rasional. Selalunya, orang akan nilai kematangan itu dari segi umur dan juga muka. Tapi sebenarnya kita akan tahu dia matang ataupun tidak melalui perangainya.

    Kadang2 orang umur 16 tahun lagi matang daripada umur 20 tahun ^^

    Antara lelaki dan perempuan, perempuan lah selalunya yang lebih matang. Lelaki ni agak lambat sedikit. Selalunya kematangan ni dia datang daripada persekitaran. Contohnya macam akulah. Lahir2, dah ada abang dan kakak yg berderet. Masa tadika dulu arwah tok yang jaga.

    Thats why time aku darjah dua aku dah boleh baca novel Ramlee Awang Murshid. Ini semua pengaruh kakak-kakak aku yang "mendidik" aku menjadi matang macam nie. Dulu mungkin aku tak suka kalau org kata muka aku matured dan sebagainya. Tapi sekarang ni aku dah tak ambil peduli as I take it as a compliment for me :D

    Sekarang nie kalau pegi jalan ke apa ke, confirm org tanya ni universiti mana, dah kerja ke, paling terbaru, DAH KAHWIN KE? Oh my Gucci ! Matang sangatkah aku ni? Haha.. Takpe2, biar nmpk matang tp hati muda :D

    Tapikan...


    Believe it or not? You must belive it!

    *************************

    Nak packing barang. Esok dah nak balik MATRI. Hua3. So lazy maa~