Ceritera Si Dia <3
Home Owner Websites Others
Welcome!

Hover the image :)




Tagboard!


Past

  • Back To December
  • Salahkah Menjadi Matang?
  • Entry Bergambar : Lebaran 2012
  • Salam Aidil Fitri
  • Warkah Buat Blog
  • Happy Birthday To Her
  • Tips : Love Long Distance
  • Benarkah Ini Jalan Yang Aku Pilih?
  • Chillin Out at JJ
  • The Presents That Wonderful

  • Credits!

    Basecode: Dilla Eyra
    Some help:   
    Edited by: Little Faa


    It Was A Dream. Or It Supposed To Be A Reality?

    Hello readers.

    Pagi tadi dah set alarm pukul 4 pagi. Ingat nak study, tapi lain pulak jadinya. Godek-godek kat dapur, tengok ada muffin. Bantai lah, apa lagi . Ada mihun, bantai jugak. Lantak kamuu, tetiba perut lapar. Wuwuwuu T.T Bergayut dekat atas pokok dalam 50 minit, pastu tido balik. Bangun, cari makan lagi. Lupa pulak yang sebenarnya nak puasa sunat hari ni. Last-last tak puasa. Ekeke XD


    Sebenarnya, aku terjaga sebab aku termimpi. Sebab tulah aku terbangun. Aku mimpi aku kahwin. Hohoho. Tapi unlucky sungguh sebab tak tahu sape dia. Aku cuma tahu he's a good looking man + baik. Tak silap, lebih kurang dia nie macam kawan kepada one of adik-beradik aku la. Tapi semuanya berlaku dengan pantas. Cuma akad nikah dan takde upacara pembatalan air sembahyang. Sebab aku time tu kalut pi mana tahh. Yang lawaknya, balik2 rumah tengok laki takdak. Pegi lah tebalkan muka mintak nombor laki sendiri dekat abang. What the ._. Huhu.

    Bangun-bangun, muhasabah diri.

    Jodoh tu rahsia Tuhan. Mungkin kebanyakan orang dah ada pilihan hati sendiri. Tapi sebenarnya, kita tak sure pun lagi yang dia betul-betul akan jadi milik kita ataupun tak kan? Hati manusia berubah-rubah. Benda ni memang kita tak boleh nafikan, kan? Kita cuba boleh doa je agar kita diberikan jodoh dengan orang yang kita suka. Tapi kalau tak dapat, Allah tahu siapa si 'dia', jodoh yang terbaik untuk kita :')


    Nak yang baik? Nak yang soleh?

    Jadilah yang baik dahulu, jadilah yang solehah dulu. Maka Allah akan memberikan yang terbaik untukmu :) Aku pun taklah baik mana. Tapi semua orang ada peluang untuk menjadi yang lebih baik kan? *wink2*

    May Allah guide us.

    Wasalam :)