Ceritera Si Dia <3
Home Owner Websites Others
Welcome!

Hover the image :)




Tagboard!


Past

  • It Was A Dream. Or It Supposed To Be A Reality?
  • Back To December
  • Salahkah Menjadi Matang?
  • Entry Bergambar : Lebaran 2012
  • Salam Aidil Fitri
  • Warkah Buat Blog
  • Happy Birthday To Her
  • Tips : Love Long Distance
  • Benarkah Ini Jalan Yang Aku Pilih?
  • Chillin Out at JJ

  • Credits!

    Basecode: Dilla Eyra
    Some help:   
    Edited by: Little Faa


    Kematian - Perkara Yang Tak Boleh Dielakkan

    Assalamualaikum readers.

    Sebut pasal mati, hati jadi sayu. Resah, gelisah. Sedia maklum bahawa diri ini telah mengumpul dosa dari awal usia baligh hingga kini, melebihi pahala. Banyak sangat dosa yang aku buat, dalam sedar atau tak sedar. Tapi, masing2 tahu kan salah masing2? Cumanya, ada benda yang menjadi rahsia kita dengan Allah sahaja. Banyak benda yang jadi rahsia kita dengan Allah. Dan semua orang tahu, Allah lah sebaik-baik pendengar, sebaik-baik tempat memohon, sebaik-baik tempat kembali :)


    Apa yang menggerakkan hati aku untuk menulis pasal benda ni? Sebenarnya, tadi aku godek2 blog. Dan aku tertarik pada something. Dah tengok kan gambar di atas? Kenal tak sape? Aku pun baru mengenali dia hari ini. Yasmin bin Johan. Arwah Yasmin Johan. Dia merupakan seorang blogger yang tua setahun daripada aku. Arwah Yasmin meninggal dalam kemalangan pada 3 Jun 2012, pukul 11.50 malam. Ahhh, terlalu sebak untuk diceritakan.

    Aku tak tahu. Aku tak tahu kenapa. Daripada tadi aku membaca karyanya di blog - Her Illusionest , betul2 buat aku rasa sebak. Gadis cilik ini pergi menghadap Ilahi dengan usia yang muda. Walaupun baru hari ini aku mengenali dia, tapi aku terasa dekat dengan dia. Seolah2 kami pernah menjadi kawan. Aku dapat merasakan, arwah Yasmin seorang gadis yang sangat baik, bijak, cantik dan disukai ramai. Walapun berada di usia yang muda, banyak pencapaian yang amat membanggakan keluarganya. (Ya Allah, berikanlah ketabahan kepada mereka)


    Hidup ini bukan untuk seronok2 sahaja. Blogging pun bukan untuk have fun memanjang. Apa kata ambil sedikit masa untuk muhasabah diri, Banyak sangat ke pahala yang kita buat sampai kita lupa nk tambah amal kebaikan? Membaca tentang tragisnya hari di mana arwah Yasmin meninggal, dan juga entry entry arwah sebelum dia meninggal, cukup buat aku mengalirkan air mata. (clickheretoreadherstory)

    Al-Fatihah buat Yasmin Hunwick

    Giliran kita berjumpa Tuhan, bila lagi?