Ceritera Si Dia <3
Home Owner Websites Others
Welcome!

Hover the image :)




Tagboard!


Past

  • Kematian - Perkara Yang Tak Boleh Dielakkan
  • It Was A Dream. Or It Supposed To Be A Reality?
  • Back To December
  • Salahkah Menjadi Matang?
  • Entry Bergambar : Lebaran 2012
  • Salam Aidil Fitri
  • Warkah Buat Blog
  • Happy Birthday To Her
  • Tips : Love Long Distance
  • Benarkah Ini Jalan Yang Aku Pilih?

  • Credits!

    Basecode: Dilla Eyra
    Some help:   
    Edited by: Little Faa


    Preparing For Next Year

    Assalamualaikum readers :)

    Hye you alls. Sihat? Cehh, ayat macam dah lama tak hapdet, padehal baru semalam kan. Start aku tukar blogskin, rasanya hari-hari aku update blog. Ehemm, baru tiga hari sebenarnya. Tengok lah seminggu ni, sama ada aku rajin atau tak untuk update tiap2 hari cenggini. Maklomlah, orang busy. Hewwheww. *gelak-guling-guling*



    Sepanjang hari ni, aku belajar, non stop. HAHA. Tuihhh, propa semata. Tak lah sepanjang hari, aku stop2 lah jugak sebab dah naik pening belajar ekonomi. Padahal baru bab 2. Ya Allah, bagilah aku kekuatan. Target aku nak habiskan revision form 4 sebelum masuk form 5. Motif : Supaya aku tak lupa walaupun ada benda yg aku hentam kromo je. At least aku tahu jugakkan ?

    Contohnya macam Science. Pergghh, aku tak tahu kenapa dari dulu aku anti gila subjek ni. Time form 1, form 2 dan jugak before PMR, Science aku tak pernah dapat A. Selalunya akan dapat 58 marks. Maintain, tak naik tak turun. Tetiba je time PMR, Allah izin aku dapat A. Macam tak percaya, seriously. Tu yang tetiba boleh masuk kelas Science tahun nie. Padahal biology, chemistry tambah2 fizik bukannya mahir pun. Fuhhh . Cuma chemi je aku pandai sikit time kat SMIK hari tu. Credit to Cikgu Hidayah yg aku sayang ^^


    So, I've decided utk pindah kelas for the next year. Aku akan ambik subjek tambahan ekonomi dan jugak akaun . Ramai yang macam .. "WOW ! Are you serious nak drop ?" tak pun.. "Biar betul kamu nie.." And I'm damn serious. Mula2 memang rasa takut + nervous + tak yakin diri. Tapi lama2 bila dah godek buku ekonomi, akaun, Science.. Rasa macam "Ehhh, tak lah susah sangat macam Fizik, Bio, Chemi !" *pujuk hati sendiri* Yang penting usaha kita kan? Sebenarnya aku akui, memang aku tak minat sangat pun bidang2 Science nie. Huhuhu.

    So, Im trying my best to do my revision perfectly. Walaupun dah agak terlewat dan nak masuk sekolah dah, tapi aku rasa aku kena mulakan langkah aku untuk berjaya. Aim for the sky lah kan ! Target aku study maximum 6 jam sehari. Tapi tak pernah capai pun lah. Tambah2 bila hari ada tuition Addmath. Balik2 tu terus rebah macam dah 10 jam buat latihan addmath. Phewwww, propaganda lagi.

    Tak percaya aku struggle ? Haa, tengok nie, tengok !



    Aku dah siap zoom tau. Tolonglah hargai aku yg tengah struggle nie, Siap tanya Pica lagi pasal soalan ekonomi ni. Huhu. Tapi kan, seriously best bila belajar benda ni. Berani? Cubalah. Jomm jomm drop macam aku ! Kekeke XD

    Credit to Syafica Nadia sebab banyak tolong aku malam ni dan akan menjadi mangsa aku untuk hari2 seterunya :D

    Note : Bukan nak menunjuk ke ape, just nak ajak korang ambik masa untuk study sama time cuti ni. Tambah2 bg pelajar yg nk ambik exam penting tahun depan. Mulakan belajar dari sekarang :) Jangan bazirkan waktu dengan perkara yg sia2. Asyik on9 jea, x berkembang otak. Jom study di waktu cuti ! ^^