Ceritera Si Dia <3
Home Owner Websites Others
Welcome!

Hover the image :)




Tagboard!


Past

  • Preparing For Next Year
  • Kematian - Perkara Yang Tak Boleh Dielakkan
  • It Was A Dream. Or It Supposed To Be A Reality?
  • Back To December
  • Salahkah Menjadi Matang?
  • Entry Bergambar : Lebaran 2012
  • Salam Aidil Fitri
  • Warkah Buat Blog
  • Happy Birthday To Her
  • Tips : Love Long Distance

  • Credits!

    Basecode: Dilla Eyra
    Some help:   
    Edited by: Little Faa


    Tuition, Tuition and Tuition

    Assalamualaikum .

    Semalam aku tak update blog. Yeahh. Ini semua gara2 kunci pintu bilik rosak, dan akhirnya pintu terkunci tanpa ada penghuni di dalamnya. Tahniah Fa, tahniah kerana hanya berjaya memasuki bilik pada pukul 10 malam. Sebab kunci spare ada dalam bilik mak ayah manakala mak ayah pulak balik kampung . Huhuhu. Jadi seharian lah aku termangu tanpa membuat apa2 yg berfaedah, tanpa belajar, handphone, lagu. Tahniah sekali lagi T.T

    Nak menujuk kesahihan belajar T.T

    Tadi punya semangat nak pergi tuition. Pukul 3.45 dah siap dah, pakai baju kurung lagi tuu. Sebenarnya nak matching dengan tudung baru. Muahahaha. Tapi kan, alih2 abah ajak pegi office dulu. Aku dengan sepenuh rela ikut je. Sebenarnya nak mengelat dari pegi tuition awal. Ehhh, apa kejadahnya engkau. Tadi beria nak siap, ni muncul aura pemalas pulak. Hampeh. Tuiii.

    Sementara nak tunggu abah pegi jumpa client, aku pun ambik masa belek2 buku addmath. Usha2 formula Differentiation. Seriously, aku memang agak lemah sikit bab addmath ni. Tak macam orang tu kan. Yelah, orang tu yang selalu dapat pujian dari cikgu, orang tu yg aku mesej good nite tiap malam tu. Orang tu lah. Orang tu yang paling aku sayang, orang pertama yang paling paling aku rapat. Tapi orang tu taktau pun aku sayang gila2 kat dia. Ehh, sudah . Lari tapik pulak engkau. -.-"

    Honestly, addmath best. Best bila paham. Honestly jugak, bukan addmath je. Sebenarnya semua mata pelajaran aku terasa best bila korang memang paham dan tahu nak buat. Tapi addmath ni tak boleh tinggal walaupun sehari . Sebab kalau tinggal sehari, nanti otak akan jam berhari2. Bila dah tinggal, rasa macam.. "Ehh? Asal susah sangat benda nie?" or  "X pernah jumpa pun soalan nie." *Err, mungkin orang yang ambik addmath je kot yang paham apa yg aku nk sampaikan -.-"*

    Sebenarnya, motif aku nk cakap ialah ; aku tak sabar nak habis tuition. Actually aku lebih rela belajar dengan Pica, Haziqah, Khair dan sesiapa lagi yg bijak addmath. Sebab dalam class aku ni semua budak pandai, International College la, KISAS la, MRSM lah. Aku ni ciput je. Memalukan sungguh. Huhu. Dah la blurr. Tapi takpelah kan, belajar, belajar dan terus belajar. Jangan putus asa selagi tak mati akal. Cahyok, chayok !You can do it, we can do it ! ^_^

    Aku ada, kau ada?
    Motif : Menunjuk.

    Sekian, wasalam :)

    #Esok nak update pasal holiday kat KL hari tue :)