Ceritera Si Dia <3
Home Owner Websites Others
Welcome!

Hover the image :)




Tagboard!


Past

  • Hangout before sekolah againn
  • After A Long Rest
  • Balqis Azra 1
  • Tuition, Tuition and Tuition
  • Preparing For Next Year
  • Kematian - Perkara Yang Tak Boleh Dielakkan
  • It Was A Dream. Or It Supposed To Be A Reality?
  • Back To December
  • Salahkah Menjadi Matang?
  • Entry Bergambar : Lebaran 2012

  • Credits!

    Basecode: Dilla Eyra
    Some help:   
    Edited by: Little Faa


    Davids Diner and Us

    Salam Jumuah :)

    Maybe this is my second last post for this January. Tomorrow I'm officially going back to my beloved school at Perlis. OMG, masa berlalu dengan sangat pantas. Pejam celik pejam celik dah nak masuk sekolah dah. Padahal beria je engkau atur macam-macam untuk cuti ni, tapi just 30% je yang berjalan, yang lain memang hampeh tinggal angan-angan dan dibawa ke cuti lepas SPM tahun ni.

    So, barang-barang semua dah siap beli. Tinggal hanger, sabun basuh baju, pewangi baju, berus baju, baldi, gayung. Haaaa, benda-benda ni memang confirm lah tak sanggup aku nak bawak dari Ipoh kan. So, beli dekat sana jelah. Huhu. Cuma aku tak packing lagi je. Baju baru masuk washing machine. Beg baju pun berhabuk-habuk lagi. Haihhh, macam-macam.

    So, saja nak cerita. Minggu lepas, aku tido kat rumah kak long for a few days. Gara-gara nak habiskan cerita Korea punya pasal kan. HAHA. Memang tersangatlah addicted. Dulu bukan main lagi kutuk orang, tapi diri sendiri dah terjebak. Btw, cerita korea tak lah teruk sangat, ada moral story dan secara tak langsung aku dapat tahu jugak benda baru yang selama ni yg aku tak pernah ambik tahu.

    Ehhh, lari topik. Sebenarnya nak cakap yg kak long bawak aku pegi makan kat Davids Diner. Mula-mula macam nak makan cheese cake kt Secret Recipe je, tetiba boleh lajak sampai Greentown pulak kan. Time tengok menu tu macam, omg. Biar betul? Tak percaya bila sepinggan steak dah harga RM70++ . Memang first time lah makan kat tempat mahal cenggini. Nasib baik kak long belanja. Student macam aku tak mampu lagi nak keluar duit banyak-banyak demi menghabiskan makanan yang berharga beruluh-puluh ringgit demi kekeyangan yang sementara. Chewahhh.



    Ni kak long. Kak long order pasta as a main course. Perghh, memang pinggan dia besar dan pasta dia banyak gilos. bagi sesiapa yg berdiet, boleh lah share sepinggan pasta ni utk 2-3 orang sebab memang banyak gila la. Kak long makan pun jenuh ambik masa. Aku test sesuap je sebab aku tak minat sangat pun pasta-pasta ni. Tekak aku tekak orang melayu sikit. Chewahhh. Air kak long namanya lemonade. memang sedap gila lah wa cakap sama lu. Bila korang telan je rasa macam splash ! Segar habis tekak korang. Serius tak tipu.



    Aku pulak sebab tak berapa lapar just order Ham and Cheese Sandwich. Ehh, tu ke nama dia? Aku pun tak ingat. Tapi lebih kurang camtulah. Air pulak macam biasa, aku pilih chocolate and coffee smoothies. Yg dessert, aku pilih vanilla cheesecake, tapi tak sempat nak ambik gambar sebab sampai-sampai je kek tu terus melantak habis. Handphone entah ke mana, camera entah ke mana. HAHA. Heaven gila la.

    So, why dont you try this ? Confirm tak menyesal :)

    Kat sini tak banyak ponn melayu yang datang. Kebanyakan nya memang orang cina yg kaya raya. Kitaorang ni je yang berlagak jadi wakil orang melayu kaya-kaya datang mencemar duli dekat sini. Inilah first time aku rasa makan kat tempat mahal-mahal. Itu pun atas belanja orang. Ehh, korang perasan tak ada oren yg dia bubuh kat tepi pinggan tu? Aku rasa tu memang trademark durg kot. Kak long cakap, benda tu berguna bila kita rasa muak ke apa. Sebab dia masam kan, so boleh neutralkan balik rasa lidah tu.

    So, sampai sini saja. Aku nak sambung kemas barang bagai semua tu. Macam mimpi je bila dah jadi form 5 tahun ni. Insya-Allah, aku cuba untuk update entry last nanti. Moga Allah mudahkan urusan aku, dan urusan kalian semua. Ameen, ameen, ameen !!

    Thanks for reading :)